Monday 21 March 2011

Usik..Kamarul Azamin

   Semasa zaman maktab aku ada seorg rakan sebilik yg ckup kreatif n pelik juga lah orgnya.Mungkin aku dah nasib duduk dengan org pelik sebab aku pun pun jenis pelik juga.Jujur bicara aku kagum dengan rakan sebiliku, banyak pengalaman dia dalam kehidupan sebelum menjadi guru.Masihku ingat bagaimana seorg senior nak gaduh depan bilik aku kerana rakan sebilik aku mengacau aweknya kononnya tp itu semua hanya kebetulan atau kesilapan kecil sahaja, masih ku ingat bagaimana sedapnya suaranya menyanyikan lagu TERATAI ( Ramli Sarip ) setiap malam n aku banyak berkongsi kisah kehidupanya dengannya.Aku bersyukur kerana Allah ketemukan aku dengan dia.Walaupun dia agak berbeza umur denganku tp dia seorg yg baik n sabar dalam kehidupan.Mungkin selama 2 tahun 6 bulan aku menjadi rakan sebiliknya tak dinafikan pernah berlaku perselisihan faham tp semua dapat kami harungi dan kami antara rakan sebilik yg kekal hingga akhir semester.Aku masih ingat bagaimana kami kongsi nasi bungkus bahagi dua org kerana elaun lambat.. Masih ku ingat bagaimana motosikal suzuki ABN ( no xingat plak )setiap hujung minggu kami pergi ke pekan Kuala Lipis untuk bersarapan pagi. Terima kasih..Orang yang aku maksudkan adalah KAMARUL AZAMIN atau DOKTE atau ABE YO.. aku dedikasikan sajak ini untuk roomateku...
 
KAMARUL AZAMIN DAN ISTERINYA
 
Usik ku kali ini adalah usikan pelik

usik kerana aku mengingatimu

usik kerana aku rindu padamu

usik kerana ingin bertamu

Biarlah aku terus mengusik

kerana aku sendiri terkadang terusik

terusik kerana mengenangkanmu

terusik kerna jauh darimu

terusik kerana tertunggu-tunggu

Dulu aku mengusik engkau terusik

Engkau mengusik aku terusik

Tapi hari ini aku terusik bukan kerana engaku mengusik

dan engkau terusik bukan kerna ku mengusik

Yang pasti kita sama-sama terusik

 

No comments:

Post a Comment