Monday 21 March 2011

MATEMATIK MENYERONOKAN ATAU TIDAK ?

Assalamualaikum..
        Tiba-tiba aku terfikir sejenak apabila aku ada seorang anak murid aku datang mengucapkan terima kasih kepada aku kerana dia seronok belajar matematik sekarang..
        Aku hanya mahu menduga murid tersebut dengan persoalan " Betoi ker seronok ? ( dalam loghat utara ). Anak murid itu terus menjawab " Betul Cikgu sejak belajar dengan cikgu saya  dah tahu jambatan gantung, traffic light, pedang wusyu,pecahan gila @ pecahan gila, dan saya xsabar nak tahu apa lg seterusnya selepas ini.
          Dalam hati aku bersyukur kerana anak murid aku sudah memahami apa yang aku cuba sampaikan dan mengubah perspektif mereka selama ini yang mana matematik adalah susah..
         Insyaallah aku akan berkongsi lg apa yang aku dimaksudkan dengan jambatan gantung dan istilah2 yang lain.

1 comment: